GRAN CANARIA
Autor: Marlena
1.jpgJesienią zaczynamy z mężem planować zimowy urlop,w grę wchodzą ciepłe kraje oddalone najwyżej 5 godzin lotu od Polski .Po krótkim namyśle wybieramy Wyspy Kanaryjskie,teraz zastanawiamy sie którą wybrać wyspę na wypoczynek,odpada Teneryfa ponieważ byliśmy tam dwa lata temu.Po obejrzeniu zdjęć z wysp najbardziej fascynuje nas Fuerteventura i Lanzarotte, wybór pada na Fuerteventurę, zaczynam poszukiwać ofert w biurach.Niestety taką ofertę znajduję tylko w ECCO,biuro proponuje tylko dwa hotele na tej wyspie,bez polskiego rezydenta i bez wyżywienia.Taka oferta nas nie satysfakcjonuje i decydujemy sie na Gran Canarię, wybór hoteli z allinclusivem jest niewielki a tylko taka opcja nas interesuje,rezerwujemy czterogwiazdkowy Hotel Lucana.

20 stycznia 2005 roku jedziemy na lotnisko do Warszawy,tam jesteśmy niemile zaskoczeni ponieważ najpierw trzeba odstać długą kolejkę po bilety lotnicze ,neckermann nie stosuje takiej formy organizacji.

Lot trwa 5,5 godziny lecimy hiszpańskimi liniami LTE,obsługa samolotu mówi po polsku.Samolot najpierw ląduje na Gran Canarii a potem leci na Teneryfę.Na miejscu jesteśmy o godz 4 rano,potem transfer do hotelu i odpoczynek po podróży.
Hotel Lucana okazuje sie dość miłym hotelem,pokoje niezbyt duże ,dostajemy pokój z widokiem na ocean.Niestety nie wszyscy z naszej grupy mają takie szczęscie i otrzymują pokoje z widokiem na wysoki hotel zasłaniający ocean.

2.jpgNa drugi dzień mamy spotkanie z rezydentką,po interwencji p.Alicji pokoje zostają zmienione na lepsze. Hotel posiada dwa baseny jeden mniejszy i drugi duży z podgrzewaną wodą. Do plaży jest ok 150 metrów a do wydm ok 800m. Hotel znajduję sie w dogodnym miejscu,niedaleko plaży i centrum handlowego.

Jedzonko smaczne, drinki wyśmienite.Codziennie wieczorem muzyka na żywo a w dzień animacje przy basenie. Wykupujemy od rezydentki dwie wycieczki jedna objazdowa po Gran Canarii a druga na Teneryfę. Organizacja wycieczek dość dziwna autokar ani nie przyjezdza po gości ani ich nie odwozi do hotelu,miejsce zbiórki w centrum miasta.Objazdówka po G.C dość ciekawa,kilka postojów widokowych i kilka przystanków w miastach,w cenie dość skromny obiad.Krajobraz Gran Canarii górzysty,mnóstwo niebezpiecznych zakrętów.

Druga wycieczka na którą wybraliśmy sie to Teneryfa, na którą popłynęlismy promem, oczywiście dwa stałe punkty tej wyprawy to Teide oraz Loro Park.Pod TeideL podjechaliśmy na wysokość 2000 metrów nad poziomem morza,dwa lata temu byliśmy pod samym wulkanem.Następnie udaliśmy sie do Loro Parku,gdzie podziwialiśmy show lwów morskich,delfinów i papug.

3.jpgZ Teneryfy wróciliśmy ok 22.00 po dotarciu do miasta w którym znajduje sie nasz hotel, autokar wysadził nas w całkiem innym miejscu niż wsiadalismy,zdenerwowani zaczęliśmy poszukiwać naszego hotelu, po godzinie wreszcie dotarliśmy zmęczeni .Napoje w naszym hotelu wydawane były do godz. 22 w opcji all, wiec już nie zdążyliśmy. Udaliśmy sie do naszego pokoju gdzie miała czekać na nas kolacja i soki okazało sie jednak że rezydentka zapomniała poinformować hotel o naszym póżnym powrocie.Po interwencji na recepcji obiecano nam w ramach przeprosin kosz owoców i wino do pokoju.

Następne dni spędziliśmy na opalaniu i kąpielach w basenie hotelowym.Temperatura powietrza ok 25 stopni, Kanarki mają cudowny klimat idealny dla Polaków.

Powrót bez niespodzianek,Warszawa przywitała nas śniegiem i mrozem,a my już zaplanowaliśmu urlop letni tym razem obieramy kierunek Meksyk.