Malta
Autor: Marlena

W lipcu postanawiamy z mężem tegoroczny urlop spędzic na Jamajce, udajemy sie do Neckermanna aby zarezerować wyjazd, niestety okazuje sie że odwołano polskiego rezydenta na Jamajce, w takiej sytuacji rezygnujemy i decydujemy sie na Maltę. Wybór pada na czterogwiazdkowy hotel Mellieha Bay w Mellieha.

10 sierpnia wylatujemy z Warszawy na Maltę, po trzech godzinach jestesmy na miejscu,nastepnie po godzinie docieramy do hotelu.Hotel znajduje sie nad samym morzem,jest to wielki kompleks,posiadający dwa niewielkie baseny oraz wąską piaszczystą plaże,co na Malcie jest luksusem, gdyz są tam w większości plaże kamieniste. Hotel jest już dość wiekowy, zbudowany został w 1969 roku ale jego cudowne położenie wszystko rekompensuje. Wszystkie pokoje zą z widokiem na zatokę na której cumują jachty,następnie oczom ukazuje sie w oddali miasto Mellieha a następnie otwarte morze,widok zapiera dech w piersiach. Hotel jest oddalony od centrum trzy kilometry a więc aby dojechać do centrum należało wsiąść w autobus albo w taksówkę,my korzystaliśmy z taksi.

2.jpgNasz pobyt na Malcie upływał na błogim lenistwie na plaży,gdzie hotel miał świetne zaplecze sportów wodnych. Skorzystaliśmy z trzech wycieczek fakultatywnych,pierwsza to rejs żaglowcem wokół wysepek maltańskich,druga to wycieczka na przecudowną Sycylię.Jest to wycieczka jednoniowa w czasie której zwiedza sie urokliwą Taorminę oraz wulkan Etna.Trzecia wycieczka to zwiedzanie sąsiedniej wyspy Gozo, która jest duzo ładniejsza niż Malta. Na Gozo znajdują sie Błękitne Wrota gdzie była kręcona reklama Peugota.

Niestety dwa tygodnie pobytu na wyspie szybko minęły i czas wracać do Polski. Warszawa przywitała nas cieplutką pogodą dlatego też powrót nie był tak smutny.Po powrocie podzieliliśmy sie wrażeniami i szybko zaplanowaliśmy zimowy urlop tym razem w Maroku.